« حجاب روزهای انقلاببهار سبز زندگی »

بار امانت

بار امانت

  شنبه 18 خرداد 1398 18:54, توسط سایه   , 586 کلمات  
موضوعات: دست نوشته های طلاب

از آن روز که ملائک در مقابل خلقت آدمی، سخن به اعتراض گشودند و حتی شیطان رجیم حاضر به سجده بر آدم نشد. خداوند فرمود: من چیزی می دانم که شما نمی دانید، اما آن حقیقت مهم چه بود؟!

آن اسرار شگفت در واقع همان “و علم آدم الأسماء کلها” بود که هیچ مقامی جز عبودیت آدمی، تاب تحمل و استقامت بر حفظ آن را نداشت و این وزنه سنگینی که بر قلب انسان کامل، نازل شد چیزی جز ولایت الهی بواسطه محمد و آل اطهارش صلوات الله علیهم نبود.
و از اینجا بود که امتحان بشریت با سنگین ترین میزان یعنی ولایت آغاز شد و این آزمون تا انتهای هستی ادامه دارد.
هر چند که نبرد حق و باطل از هابیل و قابیل آغاز شد اما همه رویدادهای قبل از اسلام، تمرینی برای تکامل بشریت به منظور فرود آوردن سر تسلیم در مقابل ولایت چهارده معصوم علیهم السلام بود و در زمان غیبت امام عصر عج الله تعالی فرجه الشریف، گردن نهادن به امر ولایت مطلقه فقیه، چرا؟

زیرا تاریخ زندگانی سیزده معصوم ثابت کرد که هنوز عده ای به آن حد از رشد معنوی و روحی و عقلی نرسیده اند که مستقیما تحت امر ولایت باشند و گویا حائل و واسطه فیضی لازم بود که مردم، ولایت پذیری را تحت فرمان او تمرین کنند تا روزی که لیاقت دیدار آخرین معصوم و امام غائب نصیبشان گردد.
آیا اگر خداوند این لطف را در حق مردم ادا نمی کرد که، چهاردهمین نور هدایت را در پرده غیبت مستور سازد، و سرنوشت او هم با امتش، مانند پیشوایان معصوم قبلی می شد، امیدی به نجات از عذاب و عقوبت الهی بود؟ و یا اینکه این امت هم مثل قوم موسی و نوح علیهم السلام، گرفتار و نابود می شدند؟!

لذا خداوند به برکت خشنودی و رضایت آخرین فرستاده اش که رحمة للعالمین بود. تفضلی عظیم بر امت رسول الله افاضه کرد و آن هم، مهلت دادن در پرتو غیبت امام عصر علیه السلام بود تا مردم دینمداری و ولایت پذیری را به برکت وجود واسطه ای گهربار و بی بدیل یعنی ولایت فقیه، تمرین کنند تا در عصر حضور از امتحان الهی سربلند بیرون بیایند.

لذا بفرموده رهبر انقلاب، کسانی که زیر بار ولایت فقیه که بالتبع از ولایت امام سبکبارتر است نروند، قطعا زمامت آن معصوم را نیز نخواهند پذیرفت.
پس، ولایت فقیه یک لطف الهی و امداد غیبی و در واقع یک فرصت بی نظیر برای امت آخرالزمان است که به وسیله آن، ایمان خود را بیازمایند و با تقوا و عمل صالح، خود را برای پذیرش دولت یار مهیا سازند.
اما:
در زمان غیبت، بار سنگین ولایت مستقیم امام معصوم و غائب، بر دوش ولی فقیه است و به همین دلیل است که از امام عصر علیه السلام، روایتی بدین مضمون نقل شده است که:
درزمان غیبت ما به فقهای جامع الشرائط که راویان احادیث ما هستند مراجعه کنید و اگر چند نفر دارای شرایط همسان بودند، آن را که به زمان، آگاهتر و به اصطلاح با بصیرت تر است انتخاب نمایید.
پس:
ولی فقیه نه شغل است و نه پست و مقام دنیایی، بلکه منصبی است الهی که فرموده بلافصل امام معصوم و احیاگر دین محمدی است. و انتخاب و آزمونی الهی برای برگزیدگانی است که خداوند قلوبشان را به تقوی، امتحان نموده و هرگز از فرمان حق عدول نکرده و روی خوش و سر تسلیم به مستکبران و گردنکشان، نشان نمی دهند و در مقابل، برای امت اسلامی اینگونه اند:

واخفض جناحک لمن اتبعک من المؤمنین

به قلم: جمیله مصدقی حقیقی

برای دیدن مطلب در سایت طلبه نوشت اینجا کلیک کنید.

کلیدواژه ها: طلبه نوشت


فرم در حال بارگذاری ...

انسانی که واردات گوشش یاوه و هرزه و گزاف است، صادراتش نیز آنچنان خواهد بود، قلم هرزه و زهر آگین خواهد داشت. آیت الله حسن زاده آملی

کاربران آنلاین

  • دهقان
  • زفاک
  • avije danesh
  • امیرِعباس(حسین علیه السلام)
  • زهرا بانوی ایرانی