« روزهای رفتهاسم تو مصطفاست »

مسافرجمعه

مسافرجمعه

  شنبه 25 خرداد 1398 11:32, توسط سایه   , 373 کلمات  
موضوعات: معرفی کتاب

همیشه تصور می‌کردم که تا کتاب را در دست نگیرم و ورق‌ورق صفحات کتاب را لمس نکنم نمی‌توانم با آن کتاب ارتباط خوبی برقرار کنم، اما چند روز پیش، تصمیم گرفتم این تصورم را کنار بگذارم.

به خاطر تعطیلات و کمبود وقت برای سفارش آنلاین خرید کتاب و تحویل دو روزه‌اش با پست، مصمم شدم و اپلیکیشن طاقچه را نصب کردم و کتاب مسافر جمعه را جست‌و‌جو کردم. هنوز دلم به خرید نبود اما وقتی دیدم قبل خرید می‌توانم 50 صفحه اول کتاب را مطالعه کنم، دو دلی‌ام را کنار گذاشتم و برای خرید مصمم‌تر شدم.

نسخه اصلی کتاب 23 تومان بود اما در این اپلیکیشن به دلیل حذف هزینه کاغذ، این کتاب را با 5هزار تومان تهیه کردم و به راحتی خواندمش و لذتش را بردم.

اولین تجربه‌ مطالعه با این اپلیکشن را با کتاب مسافر جمعه آغاز کردم. این کتاب زندگی پسری به نام رسول را به قلم می‌آورد که یکی‌یک دانه مادرش است و در روستای فتح آباد زندگی می‌کند. پسری که آرزو‌های بزرگی در سر دارد، اما یک شبه با یک عجولی و سر به‌ هوایی، تمام آرزوهایش را تبدیل به یک کابوس می‌کند.

یک شبه کوله‌بارش را به دوش می‌گیرد و همراه مادرش خاتون، راهی قم می‌شود تا به بهانه خواستگاری دختر خاله‌اش رضیه، قضیه دعوا با یکی از پیشکار‌های خان روستا را ماست مالی کند.
شوهرخاله‌اش حبیب با ازدواجش مخالفت می‌کند، اما از ترس برگشت به روستا و پاسبان‌ها، مادرش را به تنهایی به روستا می‌فرستد و خودش در قم به بهانه‌ی کار می‌ماند.

با یک تیر دو نشان زد، هم توانست از آن مهلکه خلاص شود و هم از سوی دیگر، مردانگی‌اش را به حبیب ثابت کرد. این‌ وسط هم، فرصت خوبی پیدا کرد، تا مهرش را به رضیه نشان دهد و دل حبیب را برای ازدواج با دخترش نرم کند.

در این داستان، حوادث جالب و خطرناکی برایش اتفاق می‌افتد که این داستان را با فراز و نشیب‌هایی همراه می‌کند.
این کتاب با قلم روان نویسنده، ذوق و نقطه قوتش برای جذب مخاطب، ارزش خواندن دارد. اگر مثل من به این‌گونه داستان‌ها علاقه دارید، کتاب را تهیه کنید و لذت ببرید.

کتاب مسافر جمعه
نویسنده: سمیه عالمی
ناشر: کتابستان
تعداد صفحات:234 صفحه.

به قلم: سیده مهتا میراحمدی

برای دیدن مطلب در سایت طلبه نوشت اینجا کلیک کنید.


فرم در حال بارگذاری ...

انسانی که واردات گوشش یاوه و هرزه و گزاف است، صادراتش نیز آنچنان خواهد بود، قلم هرزه و زهر آگین خواهد داشت. آیت الله حسن زاده آملی

کاربران آنلاین

  • دل تنگ نجف
  • فطرس