« خانه ما شد مرکز پاسخگویی..!ساحل آرامش! »

چگونه بنويسيم ؟ (6)

چگونه بنويسيم ؟ (6)

  سه شنبه 7 مهر 1394 13:03, توسط   , 445 کلمات  
موضوعات: چگونه بنویسیم

(6) زيركانه بنويسيم!

طلاب زياد اين حديث را شنيده اند «المومن كيس» مومن زيرك است. در توضيح اين عبارت گاهي منظور از زيركي  بصيرت داشتن وآگاهي بيان مي شود. گاهي هم  از فهميدن حيله به جاي  حيله زدن . گاهي گفته مي شود رفتار مومن با اهل دنيا زيركانه و با مومنان ساده و در هر دو صورت صادقانه است. با بررسي اين موارد شايد روشن ترين توضيح با توجه به جهان بيني ما شيعيان، هوشیاری مؤمن در نفروختن آخرت به دنیا است.

با  وجود احتمال مطالعه نوشته شما توسط ديگران، هر آنچه از دين و حرف حق  و منابع معتبر منتشر مي نماييد نزد خدا ارزشمنداست.  براي حفظ اين نتيجه زيبا و جلب رضايت الهي، دقت نماييد كه:

نسبت به عمر و اثر گزاري  نوشته بر اشخاص و جامعه و … مسئوليم. اگر شما در مورد حسد مي نويسيد قبل از آن از خود سوال كنيد در مورد حسد و مباحث پيراموني چه مي دانيد؟ از منبع معتبري مطالعه داشته ايد؟  لحظه انتشار مطلب  كار شما شبيه  استاد دانشگاه  است، بدون مطالعه تدريس مي كنيد؟ اگر موضوع امروز وبلاگ شما بصيرت سياسي است از سياست اسلامي چه مي دانيد؟ چه مطالعاتي از تاريخ سياسي ايران و جهان و  اسلام داشته ايد؟ في البداهه در مورد بايد ها و نبايد هاي حجاب  و عفاف صحبت مي كنيد بدون اينكه دقت نماييد انتشار مطالب و تصاويري كه قبح عمل را كاهش مي دهد و گناهكار را در گناه خود مصر مي نمايد  ممنوع است؟؟!!! قبل از حضور از خود سوال كرديم، از بايد ها و نبايد هاي نوشتن در فضاي مجازي چه مي دانيم؟ چگونه بنويسيم هاي قبل را مطالعه نموديد؟  در به روز بودن وبلاگ خود به انتشار جمله نقش بسته بر يك تصوير از سرچ اينترنتي بسنده مي كنيم؟  حديث روزمان را از سرچ تصاوير انتخاب مي كنيم؟!!  منبع معتبر را مشاهده كرديم؟ نگوييم دشوار است ،  كتابخانه هاي مجازي اين فرصت را در كمتر از دو دقيقه فراهم مي نمايد و يا نرم افزارها. چرا توقع  داشتنِ موقعيت يك مبلغ نزد خدا را  داريم،  بدون صرف وقت و انرژي ؟ !!!!   بدون تحقيق و بودن در مقام قضاوت با ديدن يك تصوير و چند مطلب انتشاري در فضاي مجازي  در سايت هاي مختلف، در پست هاي وبلاگ  خود قضاوت مي كنيم و خود را در گناه تاييد و تكذيب سهيم؟!!!  با امكانات ايجاد شده از  سهم امام زمان يا بودجه  كشور اسلامي  كپي پيست مي كنيم؟؟!!!  خلاصه گفتار از نوشتن زيركانه  اينكه ؛ هر فرد در هر كجاي فضاي مجازي با هر نام و هر منصب، براي هر نوشته اي كه انتشار مي دهد استدلالي داشته باشد خدا پسند،  كه همه قبل و بعد از هر كسي، بايد پاسخگوي چراي خداوند باشيم!  زيركانه بنويسيم، زيركانه!

نويسنده مطلب: كاربر طلبه نوشت

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(2)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: روشنک بنت سینا [عضو] 
5 stars

سلام دوست عزیز
خدا قوت…
با توجه به این نکته و نکته های قبل تصمیم دارم یه کمی دست نگه دارم و فکر کنم….
(البته اول سفرنامه کربلام رو کامل می کنم و بعد در مورد نوشته های بعدی دقت بیشتری میکنم)

1395/09/12 @ 19:45
نظر از: مریم [عضو]
5 stars

عالی…

1395/07/30 @ 22:23
نظر از: خادمین حضرت قاسم بن الحسن علیهماالسلام [عضو] 

سلام
ممنون از نکته مفیدی که بیان کردید
انشالله عامل باشیم

پاسخ:
سلام
از حضور شما متشکریم.
ان شاء الله

1394/07/12 @ 19:15
نظر از: ربیع الانام [عضو] 

سلام ممنون از این تذکر زیرکانه شما واقعا بجا بود ….
http://rabiolanam.kowsarblog.ir/

پاسخ:
سلام و عرض ادب
از حضور زیرکانه شما متشکریم.

1394/07/09 @ 15:07
نظر از: پشتیبانی کوثر بلاگ [عضو] 

با سلام و تبریک به مناسبت عید بزرگ غدیر
مطلب پیشنهادی شما در منتخب ها درج شد.
موفق باشید

1394/07/09 @ 09:00


فرم در حال بارگذاری ...

انسانی که واردات گوشش یاوه و هرزه و گزاف است، صادراتش نیز آنچنان خواهد بود، قلم هرزه و زهر آگین خواهد داشت. آیت الله حسن زاده آملی

کاربران آنلاین

  • ذاكري
  • زفاک
  • امیرِعباس(حسین علیه السلام)
  • شمیم
  • منتظر المهدی