« بانوی کریمه دستم به دامانت!امام مهربانی ها طلبید تا دل شیعه نشکند! »

چگونه بنویسیم؟(5)

چگونه بنویسیم؟(5)

  پنجشنبه 29 مرداد 1394 18:55, توسط   , 330 کلمات  
موضوعات: چگونه بنویسیم

5- صبورانه بنویسیم!

برخلاف برداشت ناصحیح عامه از واژه صبر در معنای سکوت کردن و تسلیم شدن و دست کشیدن از تلاش، در منابع اسلامی  صبر به معنای ایستادگی در برابر حوادث و درگیری مداوم با مشکلات می باشد. یعنی همان حفظ نفس از اضطراب و جزع و سکون و آرامش یافتن (1). صبر جمیل هم آن  صبر و استقامتى است که برای خدا صورت گیرد و تداوم داشته باشد؛ یأس و ناامیدى به آن راه نیابد؛ و توأم با بی‌تابى، شکوه و آه و ناله نگردد(2).

برای وبلاگ نویسی صبورانه به نکات زیر دقت کنید:

در اثر گزاری به مخاطب  خود صبور باشید. (اینکه در روز حجم انبوهی از مطالب را منتشر می سازید باعث می شود بسیاری از مطالب از دید مخاطب خارج شود و یا از حوصله او دور باشد. با این کار شما فقط مخاطب خود را فراری داده و وبلاگ خود را به انباری از مطالب مطالعه نشده  تبدیل نموده  اید. )

در مهارت آموزی صبور باشید. (با همراهی پشتیبانی سامانه، قسمت آموزش، وبلاگ طلبه نوشت، کلاس های آنلاین،  تکرار اشتباهاتی  در حد عدم درج منبع  که نوعی خیانت علمی محسوب می شود و … نشانه چیست؟)

در تلاش خود صبور باشید. (گاهی شاید اتفاق افتاده باشد برای مطلبی زحمت بسیاری متحمل شده اید، مطلب از خود شماست، با درج منبع و رعایت کامل نکات آموزشی و مهارتی اما در ظاهر هیچ نتیجه ای ندارد، نگران نباشید تعداد نظرات پایین یک مطلب نشان دهنده  عدم کیفیت یک مطلب نیست. گاهی هم شما به دلیل دقت در کیفیت و مهارت هر چند روز یک مطلب انتشار می دهید و شاید فعالیت شما از دید ما مسئولین به دلیل حجم مطالب و از دید سیستم به دلیل ملاک های نه چندان محتوایی نادیده گرفته شود.  شما صبورانه  به تلاش هدفمند، صادقانه، ماهرانه و عاقلانه خود ادامه دهید. از دید خدا هیچ چیز پنهان نیست و برای خدا هیچ کاری محال نیست).

(1) برگرفته از سایت مرکز پاسخگویی به سوالات دینی http://www.pasokhgoo.ir/node/1632

(2)برگرفته از سایت اسلام کوئست نت. http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa34207

نویسنده مطلب: کاربر طلبه نوشت

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(2)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: روشنک بنت سینا [عضو] 
5 stars

سلام.
بسیار عالی بود…
به خصوص اینکه انبوهی از مطالب نخوانده را منتشر نکنین…
آری، باید به خوانندگان الان که همه مشغله های فراوان دارند فرصت بدیم …

1395/09/12 @ 19:33
نظر از: مریم [عضو]
5 stars

احسنت ، خیلی عالی بود
متشکرم

1395/07/30 @ 22:19


فرم در حال بارگذاری ...

انسانی که واردات گوشش یاوه و هرزه و گزاف است، صادراتش نیز آنچنان خواهد بود، قلم هرزه و زهر آگین خواهد داشت. آیت الله حسن زاده آملی

کاربران آنلاین

  • یااباصالح المهدی ادرکنی
  • فطرس
  • avije danesh